27 Haziran 2015 Cumartesi

Kitap Yorumu: Kürk Mantolu Madonna

Merhaba~! İlk kitap yorumum ile karşınızdayım. Bir kusurum olur ise affola.  Zira acemiyim henüz^^ 


Kitap; Türk edebiyatının çok değerli yazarlarından biri olan Sabahattin Ali’nin, çok değerli eseri olan Kürk Mantolu Madonna. Okumadıysanız eğer, mutlaka bir yerlerden görmüş ve ya duymuşsunuzdur. Çünkü popüler kitaplardan birisi.  Bu ünü hak ediyor mu peki? Kesinlikle!

 Kitabın asıl konusunu Raif Bey’in defterinde yazanlar oluşturuyor. Zaten o defteri okuduğunuz an kitabın diğer kısımlarının pek bir önemi kalmıyor sizin için. Defterde yer alanlar sizi yeterince düşündürüyor zira.

Şayet bu kitabı okuyup da “Yeryüzünde gerçekten Raif Bey gibi biri var mıdır?” diye kendince sorular sormayan yoktur herhalde. Lakin, fikrimce Raif Bey’in Maria Puder’e olan aşkı yeryüzüne yakışmayacak kadar güzeldi:3 Belki yeryüzünde olsaydı, kitaptaki bir kahraman olmazdı. Kitaptaki bir kahraman olduğu için yeryüzünde olamazdı.

 Bunun dışında kitapta insan yaşamına ve karakterine yönelik çok yerinde tespitler vardı.  Okurken sürekli “Aaaa evet, çok haklı” demeniz olası bir durumdur. Şimdi kitaptan çizdiğim yerlerden  birkaç kısım paylaşarak yazıma son vereceğim:

“ Ondan ayrılmanın bana güç geleceğini biliyordum. Fakat bunun bu kadar korkunç, bu kadar acı olacağını tasavvur edememiştim.”

“İnsanlar birbirlerini tanımanın ne kadar güç olduğunu bildikleri için bu zahmetli işe teşebbüs etmektense, körler gibi rastgele dolaşmayı ve ancak çarpıştıkça birbirlerinin mevcudiyetinden haberdar olmayı tercih ediyorlar.”

“Dünyada bir tek ona inanmıştım. O kadar çok inanmıştım ki, bunda aldanmış olmak, bende artık inanmak kudreti bırakmamıştı.”                                 

"Kaybedilen en kıymetli eşyanın, servetin, her türlü dünya saadetinin acısı zamanla unutuluyor. Yalnız kaçırılan fırsatlar asla akıldan çıkmıyor ve her hatırlayışta insanın içini sızlatıyor. Bunun sebebi herhalde ' Bu böyle olmayabilirdi.' düşüncesi, yoksa insan mukadder telakki ettiği şeyleri kabule her zaman hazır."

Bu yazıda, yazar kısaca kitabı mutlaka okuyun, okutun demek istemişti:)
Hoşça kalın~!

NOT: Aslında bu kitap yazarın okuduğum ikinci kitabı. İlk okuduğum Kuyucaklı Yusuf’tu. Kitap hakkında hatırladığım tek şey çok beğendiğim. Ama kitabı genel olarak hatırlayamadığım için tekrar okuyacağım. Çünkü 5 yıl önce okumuştum :D


3 yorum:

  1. Yazın çok güzel olmuş :) nabrut ablanın çekilişine kazanınca baktım sana. Yazı yazmaya devam edecek misin merak ettim de :) Bide tabi nabrut ablanın yapacağı headeri :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy çook teşekkür ederim^^ Evet, yazı yazmaya devam edeceğim inşAllah. Şu sıralar bazı nedenlerden dolayı yoğundum. Ondan yayınlayamadım ama yakında gelecek yeni yazı~! Ahhh umarım Nabrut ben ablanı çıldırtmadan headerı tamamlayabiliriz :D :D

      Sil
    2. İnşallah yazınızda headeri de en yakın zamanda bekliyorum :))

      Sil

"Hoşça kal," dedi. "Vereceğim sır çok basit: İnsan ancak yüreğiyle baktığı zaman doğruyu görebilir. Gerçeğin mayası gözle görülmez."